Obsah
2. ročníky
Seminář | Vyučující |
---|---|
Aplikovaná informatika | Sourada |
Francouzská konverzace | |
Goethe-Zertifikat B1 | |
Německá konverzace | |
Španělská konverzace |
3. ročníky
Rozdělení do skupin
Seminář | Vyučující |
---|---|
Anatomie člověka | Satrapová |
Anorganická a fyzikální chemie | Marek |
Evropa a svět po roce 1945 1 | Huliciusová |
FCE | Marvánová |
Matematický seminář 1 | Tesařová |
Politická geografie | Přibková |
Psychologie a sebezkušenost 1 | Tůmová |
Seminář z ekonomie 1 | Okleštěk |
Seminář | Vyučující |
---|---|
Anorganická a fyzikální chemie | Marek |
Fyzikální seminář 1 | Vlasák |
DELF B1 | Tesařová |
FCE | Marvánová |
Matematický seminář 1 | Stejskalová |
Právo 1 | Vladyková |
Psychologie a sebezkušenost 1 | Tůmová |
Seminář z ekonomie 1 | Nápravníková |
Významné události dějin | Okleštěk |
Seminář | Vyučující |
---|---|
Anatomie člověka | Satrapová |
Biologický seminář 1 | Lerch |
FCE | Marvánová |
Matematický seminář 1 | Tesařová |
Právo 1 | Vladyková |
Psychologie a sebezkušenost 1 | Tůmová |
Seminář z ekonomie 1 | Neubauerová |
Seminář z informatiky 1 | Sourada |
4. ročníky
Rozdělení do skupin
Seminář | Vyučující |
---|---|
Biologický seminář 2 pokr. B | Tesařová |
Československo po 2. světové válce | Okleštěk |
Matematická logika | Olejníková |
Matematický seminář 2 pokr. B | Marek |
Psychologie a sebezkušenost 2 pokr. B | Tůmová |
Public Speaking 2 | Tope |
Seminář z ekonomie 2 pokr. B | Nápravníková |
Svět v souvislostech | Lorencová |
Seminář | Vyučující |
---|---|
English Conversation 2 pokr. C | Tope |
České dějiny | Kubelková |
Matematika v kostce | Olejníková |
Mediální komunikace | Žižková |
Organická chemie a biochemie | Babická |
Psychologie a sebezkušenost 2 pokr. C | Tůmová |
Právo 2 pokr. C | Vladyková |
Seminář z ekonomie 2 pokr. C | Okleštěk |
Seminář | Vyučující |
---|---|
Dějepis v kostce | Bimková |
DELE B1 | Lorencová |
Evropa a svět po r. 1945 2 pokr. B | Huliciusová |
Fyzika v kostce | Kürtiová |
Fyziologie člověka a živočichů | Selingerová |
Maturita Questions | Marvánová |
Problémy současného světa | Růžička |
Seminář z politologie | Okleštěk |
Seminář | Vyučující |
---|---|
English Speaking Countries | Bimková |
Fyzikální seminář 2 pokr. A | Vlasák |
Genetika a molekulární biologie | Babická |
Literární seminář 2 | Maršálková |
Právo 2 pokr. A | Vladyková |
Seminář z ekonomie 2 pokr. A | Okleštěk |
Seminář z informatiky 2 pokr. A | Sourada |
Seminář | Vyučující |
---|---|
Aplikovaná chemie | Kačerová |
Dějiny umění 2 pokr. A | Jirková |
English Conversation 2 | Tope |
Matematika v kostce | Olejníková |
Psychologie a sebezkušenost 2 pokr. A | Tůmová |
Seminář z politologie | Okleštěk |
Seminář z programování | Sourada |
Problémy současného světa | Růžička |
Seminář | Vyučující |
---|---|
Fyzika v kostce | Kürtiová |
Fyziologie člověka a živočichů | Selingerová |
Matematická logika | Olejníková |
Maturita Questions | Marvánová |
Mediální komunikace | Žižková |
Matematický seminář 2 pokr. C | Marek |
Svět v souvislostech | Lorencová |
Seminář | Vyučující |
---|---|
Matematika v testových úlohách |
Akce plánované i uplynulé
Koncem srpna jsme byli na Biokurzu (viz samostatný článek na webu od J. Pleskota).
V září jsme společně prošli několik akademických pracovišť v rámci akce Noc vědců.
V říjnu jsme využili Týdne vědy k exkurzi na ÚOCHB v Dejvicích
V listopadu jsme vyrazili do Českých Budějovic na tradiční přednáškový víkend Zpátky do lavic pořádaný PřF UK JČU.
V prosinci byly hned dvě akce – Chemická únikovka pro nižší gymnázium (viz samostatný článek ve Štolních listech od Kláry Štěrbové) a jako druhá akce nás čekala první etapa úklidu na patronátním pozemku, tam jsme si udělali i ohýnek a pak vyrazili ozdobit stromek zvířátkům, navštívit hřbitov domácích mazlíčků a potěšit se výhledem na svítící Prahu z vyhlídky nad Bohnickým údolím.
V lednu proběhly online besedy s našimi bývalými studenty – tentokrát byly nově zastoupeny i technické obory z ČVUT a MFF UK. Dále tradičně samozřejmě lékařské fakulty s různými obory (všeobecné lékařství, fyzioterapie, zubní lékařství, porodní asistentka, nutriční terapie), PřF UK (obory biologie, molekulární biologie, ekologie, organická chemie), PřF JČU, „veterina“ v Brně, ČZU (obory Zahradní a krajinářská architektura a Výživa a potraviny) a samozřejmě VŠCHT (obory Ekotoxikologie a environmentální analýza, Nano a mikrotechnologie v chemickém inženýrství a Léčiva). Nabídka byla pestrá, možná ji mohlo využít více studentů, příští rok se budeme opět snažit o prezenční variantu, letos ani vloni to však nebylo možné.
Únor byl (a ještě je) překvapivě teplý, využili jsme tedy příležitosti k další etapě úklidu na pozemku. Navíc se díky nesmírnému nasazení a bezmezné trpělivosti paní profesorky Selingerové s karanténami a covid pozitivními konala školní kola biologických a i chemických olympiád (u těch zatím jen pro nižší gymnázium).
Plánované akce
březen | |
---|---|
5. a 6. 3. | Chemický víkend pro maturanty |
4. 3. | Bioaktivity – soutěž 2–4členných družstev (kategorie nižší a vyšší) – na motivy Aktivit, ale s biologickým obsahem (co takhle pantomimický chloroplast?) |
11. a 26. 3. | Úklid na patronátním pozemku – příležitost odpracovat pozdní příchod nebo prostě jen vykonat něco užitečného a pobavit se |
25. 3. | Chemická únikovka pro vyšší gymnázium |
duben | |
1. 4. | Zásah proti expanzním a invazním druhům na patronátním pozemku |
8. a 9. 4. | Vaření s Lerchem (termín se ještě může změnit a námět je zatím tajný, ale už se po dvouleté pauze těšíme) |
Další akce budou zveřejněny koncem dubna, ale jasný je termín expedice do Rumunska. Mnoho dalšího už se vzhledem k maturitám, projektům a přijímačkám nestihne. Pokud máte o kteroukoli akci zájem, napište do Teams K. Babické, ať máte ke konkrétní akci včas aktuální informace.
Rozpis seminářů viz nabídka Studium → Semináře
Nejdříve proběhne pro budoucí 3. a 4. ročníky anketa, která má zjistit zájem o jednotlivé semináře. Pak budou semináře rozděleny do skupin a proběhne zápis seminářů.
Anketa i zápis proběhnou formou vyplněním ankety v EŽK.
budoucí 3. ročníky
– současné S6A, S6B, 4S, 2.A, 2.B – zapisují 3 semináře
termín ankety:
od úterý 8. 2. 2022 od 20.00 do čtvrtka 10. 2. 2022 do 23.59 hodin
termín zápisu:
od středy 23. 3. 2022 od 21.00 do pátku 25. 3. 2022 do 23.59 hodin
budoucí 4. ročníky
– současné třídy S7A, S7B, 5S, 3.A,3.B – zapisují 6 seminářů
termín ankety:
od úterý 8. 2. 2022 od 20.00 do čtvrtka 10. 2. 2022 do 23.59 hodin
termín zápisu:
od úterý 22. 3. 2022 od 21.00 do čtvrtka 24. 3. 2022 do 23.59 hodin
budoucí 2. ročníky
– současné třídy K5A, K5B, 3S, 1. A, 1. B – zapisují 1 seminář
termín zápisu:
od čtvrtka 24. 3. 2022 od 21.00 do pátku 25. 3. 2022 do 23.59 hodin
Naše škola se od podzimu stala patronem pozemku v Troji, kde se budeme ve spolupráci se Skautským institutem a Magistrátem hl. m. Prahy snažit o obnovu stepní vegetace tak, aby zde vznikly příhodné podmínky pro stabilizaci a šíření stepních druhů organismů. Řada z nich je chráněných a na blízkých chráněných územích se vyskytují a mohly by se za příhodných podmínek rozšířit i na patronátní pozemek. Před Vánoci jsme už s pracemi začali a jsme zvědavi na výsledek. Další činnosti nás čekají až na jaře. A snad se zapojí i další studenti naší školy, kteří zatím váhali, nebo se k nim informace nedostaly.
Ale můžete pomoci už teď – nějaký „dobrák“ nám na pozemku zanechal pozdrav v podobě vysypaného kontejneru s plastovým odpadem. Nabízí se tedy možnost pomoct s údržbou školního patronátního pozemku a případně si za odměnu nechat smazat jeden pozdní příchod za čtvrtletí. Jak by pomoc vypadala?
Podmínky:
- je možné odpracovat pouze jeden pozdní příchod za čtvrtletí
- sběr vysypaného odpadu bude probíhat v předem ohlášeném termínu v týdnu 17.–21. 1.
- jeden pozdní příchod = 4 pytle sebraného odpadu (pytel má cca 120 litrů), které budou následně svázány a odloženy na označené místo na pozemku
- přítomný pedagog sběračům vydá pytle a jednorázové rukavice a následně nahlásí třídnímu učiteli „odpracovaný“ pozdní příchod
- termíny sběru budou zveřejněny v pátek 14. 1. na nástěnce biologie a přes studentskou radu, zájemci se pak ohlásí na vybraný termín přes chat v Teams určenému pedagogovi
Samozřejmě, pokud nemáte pozdní příchod, určitě dorazte jen tak. Už jsme jednou sbírali a byla u toho docela zábava. Objevili jsme neuvěřitelné poklady! Neodnesli jsme si je sice domů, ale minimálně nás pobavily a pocvičily naši fantazii.
Kamila Babická
S radostí vám oznamujeme, že se náš bývalý student Marco Souza de Joode stal laureátem ceny NF Jaroslava Heyrovského v oblasti Astrofyzika pro rok 2021. Toto ocenění současně získala jeho učitelka Alica Kürtiová. Předávání cen proběhlo distanční formou a jeho průběh můžete shlédnout na tomto odkazu:
Od 3. 1. 2022 dochází ke změnám v mimořádných opatření ministerstva zdravotnictví.
- V období od 3. 1. do 16. 1. 2022 probíhá antigenní testování žáků 2× týdně, vždy v pondělí a ve čtvrtek, od 17. 1. 2022 každé pondělí
- Testování bude probíhat vždy 1. vyučovací hodinu ve třídách, žáci, kteří nebudou přítomni na 1. vyučovací hodině, se bezprostředně po příchodu do školy dostaví k testování do kanceláře 013 nebo 015.
- Nově se testují i žáci, kteří mají dokončené očkování nebo jsou v ochranné lhůtě po prodělané nemoci, tedy všichni žáci
- Nový je i režim v případě pozitivně testovaného žáka
- škola umožní po dobu do zjištění výsledku konfirmačního PCR testu pozitivně testovaného žáka přítomnost žáků, kteří byli v průběhu dvou dnů před provedením testu v jedné třídě, ve škole;
- jedná se o režim „test to stay“, který znamená, že spolužáci pozitivně testovaného žáka neodchází po pozitivním výsledku antigenního testu spolužáka domů, ale pokračují v prezenční výuce s tím, že se budou následující dny každý den první vyučovací hodinu testovat, a to až do doby zjištění výsledku konfirmačního PCR testu daného žáka;
- spolužáci dodržují režimová opatření – po celou dobu, tj. i ve třídě, používají ochranu dýchacích cest (roušku na nižším stupni VG, ostatní respirátor), zachovává se homogenita třídy, používají oddělené toalety, v jídelně sedí u jednoho stolu, dodržují rozestup 1,5 m od ostatních, nesmí zpívat a cvičit;
- pro výše uvedený případ vydá škola vždy pokyn podle specifiky dané třídy;
- pokud je výsledek PCR testu žáka negativní, vrací se třída k běžnému režimu, pokud je pozitivní, nastupuje standardní proces – sedmidenní karanténa ukončená po 5–7 dni negativním PCR testem;
- Zároveň upozorňuji na povinnost hlásit škole pozitivní výsledek PCR testu dítěte, ať už se jedná o testování ve škole nebo mimo školu.
Informační plakát pro rodiče zde…
V Praze dne 31. 12. 2021
R. Schejbalová
- Od pondělí 17. 1. 2022 se plošně testují všichni žáci a zaměstnanci jednou týdně, a to vždy v pondělí nebo ihned po příchodu do budovy školy.
- V případě pozitivního antigenního testu žák či učitel ihned opustí školu a podstoupí konfirmační PCR test. O výsledku ihned informuje školu.
- Od 17. 1. 2022 je avizována změna karanténních pravidel, příslušný metodický pokyn hlavní hygieničky se očekává. Mělo by dojít ke zrušení karanténních výjimek, karanténa při rizikovém kontaktu s osobou, u které bylo onemocnění Covid potvrzeno PCR testem, bude nařízena všem osobám, tzn. i s očkováním a po prodělání nemoci.
- V této souvislosti žádám o dodržování následujících opatření:
- Důsledně mějte ochranu nosu a úst po celou dobu testování až do zjištění výsledku testu všech osob zdržujících se ve třídě.
- Podle pravidel pro určování rizikového kontaktu ze strany KHS, a tedy rozhodování o karanténě dotčených osob, je zásadní skutečnost, zda při kontaktu měly osoby nasazenu adekvátní ochranu dýchacích cest nebo nikoliv.
- Připomínám pravidla vyplývající z „rouškového“ mimořádného opatření spočívající v tom, že žáci a studenti mohou ve škole (ve vnitřním prostoru) odložit ochranu nosu a úst až v okamžiku, kdy jsou usazeni na svých místech ve třídě. Obdobně platí pro pedagogické pracovníky (očkované), že odkládají ochranu nosu a úst až v okamžiku zahájení výuky ve třídě.
- Důrazně proto žádám, aby žáci i zaměstnanci ve společných prostorách a o přestávkách ve třídách používali ochranu nosu a úst.
13. 1. 2022
R. Schejbalová
I v současné nejisté době se naše škola zapojila do geografické soutěže Pražský glóbus. Školního kola se koncem října účastnilo celkem 67 žáků. V kategorii A, určené pro primy a sekundy, zvítězil Vít Rosický (S2A), druhé místo obsadil Martim Almeida (S2B) a třetí pozici zaujala Linda Haklová (P1B).
V kategorii B pro tercie, kvarty, 1S a 2S se stal vítězem Jan Svoboda (K4B), druhý byl Samuel Šplíchal (T3B) a třetí Daniel Thein (K4B).
V kategorie C, určené pro vyšší gymnázium, zvítězil David Sovík (O8B), druhý byl Václav Král (O8B) a třetí Tomáš Ludvík (K5A).
Vítězové postupují automaticky do celoměstského kola. Tentokrát postoupili i všichni z druhého místa. Naši řešitelé kategorie A i B se umístili v první polovině výsledkové listiny.
V nejvyšší kategorii C musíme vyzdvihnout úspěch Davida Sovíka, který obsadil krásné druhé místo v rámci celé Prahy, a Václav Král se umístil v první desítce.
Vítězům blahopřejeme a všem účastníkům děkujeme!
Za učitele zeměpisu: Pavel Růžička
V pondělí 15. 11. 2021 k nám na gymnázium díky projektu Příběhy bezpráví pod vedením Člověka v tísni zavítala Darya Rubleuskaya, zaměstnankyně běloruské lidskoprávní organizace Vjasna, která v Praze přebere Cenu Příběhů bezpráví. Cena je každoročně věnována osobnostem aktivně se stavějícím proti komunistickému režimu. Letos je udělena běloruským studentům protestujícím proti tamější politické situaci. Mnozí z protestujících jsou pravidelně mláceni, a někteří byli dokonce i zatčeni. Mezi ně by patřila právě i Darya, kdyby minulé září pohotově neodjela z Běloruska pryč.
Na besedu jsme se sešli v aule a za pomoci organizátorek jsme nejdříve byli obeznámeni s problematikou běloruského politického systému, na základě toho jsme všichni pochopili, co přesně se momentálně v Bělorusku děje. Poté se již přešlo k besedě, kde jsme měli možnost se na cokoliv našeho hosta zeptat. Padaly zajímavé dotazy, na které nám vždy byla dána jasná odpověď. Přišlo mi, že v přednáškové místnosti na každého doléhala vážnost tohoto tématu a nikdo z nás si ani nedokázal pořádně představit, jak těžké to má v životě jak Darya, tak i běloruští občané bojující za svobodu. Celá beseda byla velice obohacující a jsem moc ráda, že jsem měla příležitost se jí zúčastnit.
Julie Kmentová, S7A
Na besedě byli studenti také seznámeni s možnostmi, jak lze pomáhat v současné situaci. Pro zájemce přidáváme seznam lidskoprávních organizací, prostřednictvím nichž je možno pomáhat:
Běloruskou studentskou asociaci můžete sledovat zde:
Vznikl také unikátní český projekt 11 + 1:
Naše škola dostala darem pro žáky několik triček na podporu běloruských studentů. Kdo má zájem, stavte se pro ně v kabinetě 303a, platí do rozebrání zásob.
Dana Bimková