Anglie – Torquay červen 2018

2S, 1S, T3A, T3B

image1

Den 2

Babbacombe Model Village

Přibližně v 10:00 (12. 6. 2018) jsme dojeli na určené místo – Torquay. I přes velkou únavu a namáhavou cestu jsme poté šli pěšky na dlouhý výlet do tzv. „Babbacombe Model Village“. Byly zde nádherné miniatury různých objektů. Například jsme zde viděli zmenšený Stonehenge, malý Tower Bridge, či dokonce miniaturní hrady a zámky. Napočítal jsem, že tu je 413 zmenšených exponátů. Avšak tato atrakce neobsahuje pouze tuto propracovanou výstavu nejznámějších míst na světě, ale i nejnovější 4D kino. Měli jsme tu možnost zhlédnout krátký film s 4D brýlemi.

image2
Miniatura z filmu Pán prstenů
image3
Miniatura Stonehenge

Living Coasts Zoo & Aquarium Torquay

Po krátké pauze na oběd jsme se procházeli po pobřeží a obdivovali krásu Torquay. Pokračovali jsme do místní zoo, v níž jsme spatřili mnoho druhů ryb, ptáků, podmořských živočichů a savců. Převážná většina zvířat byla mořských. Mohli jsme pozorovat krmení tučňáků, roztomilé tuleně, nebo zářivé medúzy. Tímto skvělým závěrem skončil první den a poté nás rozvezl autobus k našim rodinám. Moc jsme si to užili…

image4
Lasička

Středa, den třetí

Středeční ráno začalo tím, že jsme došli na autobusovou zastávku, kde nás v 8:05 vyzvedl autobus a odvezl do školy. Ve škole jsme měli dvě vyučovací hodiny, kdy jedna trvala devadesát minut. Mezi tím jsme měli půlhodinovou přestávku na jídlo. Na každou vyučovací hodinu jsme měli jiného učitele a s ním jsme probírali odlišné téma. První hodinu jsme probírali zákony ve Spojeném království a na druhé hodině jsme probírali státní symboly Spojeného království. Vyučování nám skončilo okolo 12:30.

Po vyučování jsme se vydali ke zřícenině hradu Tintagel ve hrabství Cornwall. Cesta tam trvala necelé dvě hodiny. Jakmile jsme tam dorazili, dostali jsme od vyučujících hodinovou pauzu na oběd. Většina z nás si k obědu dala typické anglické jídlo fish and chips. Po obědě jsme se vydali k samotné zřícenině, kde na nás čekal krásný výhled na širé moře a typické anglické pobřeží. Zřícenina hradu se rozpínala na samotném vrcholu skály, pod kterou se nacházela Merlinova jeskyně, do které jsme se bohužel nepodívali, protože byl příliv a byla zatopená. Po necelém dvouhodinovém fotografování a kochání se jsme se vydali na cestu zpět do Torquay, kde jsme byli rozvezeni na místa, na nichž jsme byli ráno naloženi. Odtamtud jsme se vydali zpět k rodinám, kde jsme dostali teplou večeři.

image5

Den 4 – Exeter

Třetí den zájezdu jsme, stejně jako den předtím, šli do školy. Zájezdový autobus nás všechny postupně vyzvedl na našich meeting pointech a dovezl ke škole. Během několika následujících hodin jsme se dvěma učiteli probrali zákony různých zemí a připravili si krátké prezentace týkající se různých atrakcí, o kterých jsme dostali informační letáky.

image6

Po škole jsme všichni sešli několika ulicemi k našemu autobusu a vydali se na výlet do města Exeteru. Ihned po příjezdu jsme dostali možnost nakoupit v několika obchodech podél řeky a následně jsme se vydali k exeterské katedrále. Po prohlídce katedrály a zajímavé přednášce naší průvodkyně jsme dostali rozchod a možnost dostat se do exeterského nákupního centra. Poté jsme se vydali zpět k autobusu, který nás opět rozvezl na naše meeting pointy, a my se rozešli do hostitelských rodin.

image7

Den 5 – Dartmoor

Dne 15. 6. jsme měli naplánovaný výlet do Dartmooru. Pátek, jako každý den, začal ranním svozem dětí do školy. V 8:45 už jsme byli každý ve své třídě připraveni k učení. Učitelé pro nás měli naplánované další aktivity, ale také poslední vyučování s různými tématy. Po druhé školní hodině jsme se všichni sešli na zahradě v areálu školy, kde se měla předávat vyznamenání. Každé jméno se hlásilo zvlášť, a tak byl po škole slyšet opakovaný hlasitý potlesk. Každý školák odcházel do autobusu s diplomem v ruce.

image8

Po shromáždění všech dětí jsme se vydali na cestu do velkého parku Darmoor. Cesta trvala skoro 2 hodiny, ale jakmile jsme se blížili k místu výstupu, obléhala nás zelená krajina a občas se objevila i nějaká ta zvířata.

Autobus zastavil v malé vesničce Princetown, kde prodávali proslulé cream tea. Po krátkém rozchodu a ochutnávce jsme se rozjeli porozhlédnout po Darmooru.

Učitelky naplánovaly malou procházku okolo nejznámějších skal. Všude kolem nás se potulovaly spousty místních zvířat. Byla natolik zvyklá na návštěvy, že si od nás vzala pár sladkých jablek.

V parku jsme udělali několik skupinových fotek, prošli jsme se a pak už následovala cesta zpět do Turquay a do našich rodin.

image9

Den 6 – Eden Project

Odměnou za chaotické vstávání nám byly obrovské skleníky projektu Eden, které vypadaly jako obrovské muší oči. Cesta k samotnému areálu trvala asi dvě a půl hodiny. Kromě obrovitánských skleníků zde byl i venkovní areál plný roztodivných zákoutí. V zákoutích se nalézaly záhonky různých kytek a stromky. Samotné skleníky pak byly dva. Jeden, ve kterém byl deštný „biom“. Ve skleníku, který připomínal džungli, bylo množství tropických stromů a rostlin. Ten druhý skleník, který nebyl tak zajímavý, měl středomořský „biom“, který obsahoval také různé stromky a jiné věci (včetně vypravěče pohádek a jedné obrovské bakterie).

Potom, co jsme přijeli, nám paní průvodkyně rozdala vstupenky a dostali jsme rozchod a pracovní listy do skupin. Na vypracování pracovních listů jsme dostali 3 hodiny. Celý den jsme chodili po sklenících a snažili se vypracovat ty pracovní listy, jak nejlépe jsme mohli.

Po příjezdu do Torquay jsme si sbalili kufry na cestu do Londýna a naposled se vyspali v hostitelských rodinách.

Den 7 – Londýn

Šestý den našeho pobytu v Anglii jsme navštívili hlavní město Velké Británie, Londýn.

Brzy ráno jsme z Torquay odjeli autobusem směr Londýn. Během cesty jsme se zastavili na čerpací stanici, kde jsme měli možnost zakoupit si něco dobrého k snídani. Z autobusu jsme mohli také vidět slavný Stonehenge, který se nachází pouhé dvě hodiny jízdy autem z Londýna. Po příjezdu na parkoviště u londýnské O2 arény nás čekala hodinová plavba po řece Temži až k London Eye. Elizabeth Tower a Westmisterský palác však byly bohužel v době naší návštěvy v rekonstrukci. Poté jsme měli možnost vidět Westmisterské opatství, ale královnu jsme bohužel nezahlédli. St. James parkem jsme došli k Buckingham Palace, kde se naše třídy fotily. Přes Piccadilly Circus jsme dále směřovali na Leicester Square, kde byl rozchod na oběd. Na Trafalgar Square jsme měli možnost nakoupit potraviny na cestu domů. Odtud jsme už směřovali zpět na loď a k O2 aréně. Po dlouhém a náročném dni jsme ještě u autobusu dali párky a poté jsme vyrazili směr Dover.

Autoři příspěvku jsou žáci 2S

Škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze takové cookies, které jsou nezbytně nutné pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies).