Vyučující češtiny užívají ve výuce nové metody a formy práce, vytvářejí prezentace, zařazují projekty do výuky, snaží se o rozvíjení čtenářské gramotnosti, analyzují aktuální texty atd.
Předmětu ČJL jsou věnovány 4 hodiny týdně, přičemž na jednu z těchto hodin se třídy dělí na poloviny (menší pracovní skupina umožňuje individuální přístup a efektivnější pokračování učiva). Výuka ČJL je doplněna ve třetích ročnících Literárním seminářem 1 a ve čtvrtých ročnících Literárním seminářem 2. Semináře na sebe nabídkou programu navazují a žáci si mohou zvolit u maturitní zkoušky vypracování maturitní práce z Literárního semináře.
Vyučující českého jazyka a literatury se maximálně snaží realizovat rozmanité projekty, snaží se o oživení výuky a iniciují zábavnou a hravou formu učení, obohacující jsou samozřejmě besedy, exkurze a další zajímavé akce.
Pro práci s odbornou literaturou a pro analýzu beletristických textů učitelé hojně využívají moderně vybavenou žákovskou knihovnu. Tato se pyšní přesně 10 760 tituly. Knihovna je každoročně doplňována novinkami. Řada knih v žákovské knihovně je v počtu vícero – 15 a více, lze je tedy využívat v hodinách při moderním kritickém čtení a projektové výuce.