Zájezd do Vídně 2015

V pondělí 1. června jsme v 6:00 vyrazili od budovy našeho gymnázia směr Vídeň. Po pěti hodinách v autobuse jsme dorazili do cíle. Dojeli jsme do centra a cestou si vyslechli zajímavosti z historie Vídně od naší milé průvodkyně, která na nás byla perfektně připravena. Jako první jsme navštívili kostel sv. Augustina ze 14. století a nádhernou katedrálu sv. Štěpána, jenž je symbolem Vídně a jednou z nejznámějších památek. Zde jsme měli rozchod, během kterého jsme se naobědvali a prošli místní trhy. Teploměr tou dobou ukazoval kolem 32 °C.

st. Stephansdom

Dále nás čekala prohlídka zámku Hofburg (s muzeem Sissi), jenž sloužil jako zimní rezidence rakouského císaře. Odpoledne jsme si prošli kostel minoritů – Italský národní kostel, ve kterém se nachází mozaiková kopie Poslední večeře Páně Leonarda da Vinci. Nakonec jsme prošli největší veřejný park Volksgarten a vydali se na cestu do hotelu. Cestou jsme se ještě zastavili vyfotit si Hundertwasserhaus. Po ubytování jsme šli hned spát, protože nás čekal další den na nohou.

Hofburg Sissi

Ráno po snídani jsme se vydali na místo, kam jsme se tak těšili, a to do Schönbrunnské zoologické zahrady. Během krátkého, asi hodinu a půl dlouhého rozchodu většina z nás skončila u výběhu s pandami. Poté, co jsme se všichni sešli, jsme měli i prohlídku samotného Schönbrunnu. Autobus nás zavezl na Mariahilferstrasse, kde jsme měli rozchod s úkolem dojít se podívat na Vídeňský dům secese. Ani v úterý se neochladilo, a tak jsme se rozutekli po nedalekých kavárnách a parcích, a marně hledali kousek stínu.

Pandy

Odpoledne se už blížil konec našeho výletu. Prohlédli jsme si Belveder, Židovské město, kostel sv. Ruperta, Vídeňskou radnici a orloj. Kolem páté hodiny jsme se vydali na cestu domů. V půl jedenácté večer jsme před budovou gymnázia úspěšně ukončili náš zájezd. Myslím, že všem se Vídeň moc líbila.

Zuzana Dorážková 3S

ATT00103 thumbnail

Škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze takové cookies, které jsou nezbytně nutné pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies).